SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Rătăciri

Manipulare disperată a unui monah înșelat, teohoț

Nu detaliem deraierile tot mai evidente ale acestui monah din ultima vreme, dar vă prezentăm modul cum încearcă să manipuleze cititorii blogului său, creînd dezbinare nu numai în ortodoxia din România, dar și în cea din Grecia (și are gând și în cea din Ucraina și Basarabia). În conferința de după sinaxa din 4 aprilie, părintele Zisis explică de ce nu a participat la acea sinaxa.

Ne-a atras atenția momentul de la min 4:24, care este următorul:

Exista o problema importanta, o problema din punct de vedere pastoral, nu din punct de vedere al esentei, cu care, am ajuns sa nu fim de acord. Ne-am intalnit, deci, de mai multe ori cu Parintii Aghioriti, care, in privinta intreruperii pomenirii, si a conducerii pastorale a credinciosilor, care ii urmeaza pe preotii care au intrerupt pomenirea, au o pozitie, as spune stricta, in nici un caz nu o caracterizez ca fiind gresita, aceasta pozitie stricta este in limitele acriviei, exprima acrivia Sfintelor Canoane, asa cum multi Sfinti Parinti spun, si Sfantul Nicodim Aghioritul, in Biserica noastra exista doua feluri de guvernare, exista acrivia si exista si iconomia…..

Si iată cum „traduce” monahul Teodot acest pasaj:

Dupa ce ne-am intalnit de mai multe ori in prealabil cu Parintii Sf.Munte, am discutat despre oprirea pomenirii si despre cum sa sfatuim credinciosii aflati sub ascultare.

Privitor la acest lucru, nu am ajuns la un comun acord. Dansii [Parintii athoniti] sunt mai stricti, as zice mai fixisti, ZELOTISTI, FANATICI. In Biserica noastra Ortodoxa exista doar doua cai de calauzire. Calea de acrivie-exactitate si calea de iconomie-pogoramant. Atunci cand imprejurarile cer sa aplicam calea de iconomie, aplicam iconomia, deoarece calea de acrivie poate vatama.

Apropiați ai părintelui Teodor Zisis au fost scandalizați de această manipulare grosolană și au de gând să-l cheme în instanță pe monahul Teodot, care prejudiciază prestigiul și verticalitatea marelui profesor teolog.  Această manipulare grosolană va ajunge și la urechile marelui profesor!

PS: Și pentru a afla care era soluția acestui monah la pseudo-sinodul Creta în ce-i privește pe ierarhii români, lumea trebuie să știe că plănuia nu mai mult sau mai puțin decât ASASINATE, căci zicea că doar luneta și glonțul îl mai poate scoate din joc pe Teofan Savu sau alți ierarhi cretani (in aceste convorbiri mereu am încercat să schimb semnificația termenilor, zicându-i că noi avem armele Duhului Sfânt – dar el tot insista, căci mai mult nu-l ducea mintea). El i-a sfătuit pe niște ucenici de-ai părintelui Ieronim de la Codrii Pașcanului să-și cumpere arme airsoft pe care apoi să le modifice încât să fie letale. Iată ce descreierat se apucă acum să dea sfaturi și să critice pe singurii oameni care mai mărturisesc cu argumente teologice de la Sfinții Părinți, numindu-i fanatici – tocmai el care dadea sfaturi de crimă. Un înșelat de false minuni, care aude voci și i se închipuie lucruri care apoi le crede de la Duhul Sfânt, căci a avut tupeul să-mi spună: „Dar ce prin mine nu lucrează Duhul Sfânt, numai prin Părintele Justin?”, atragându-mă în lucrări ce nu aveau binecuvântarea Părintelui Justin, pe care de multe ori l-a judecat și acuzat. Are un tupeu demonic, izvorât dintr-o mândrie luciferică!

UPDATE: 

Am aflat si cum a tradus omul lui Teodot cuvintele zelot si fanatic, caci el ne recomanda sa deducem dupa ureche ca p Zisis pronunta aceste cuvinte. Asa face el teologie si marturisire: dupa ureche, insa veti vedea ca p Zisis nu le face la adresa monahilor athoniti.

la minutul 10: 43 p Zisis spune asa:

anumiti credinicosi care nu cunosc ca in Biserica se aplica si iconomia si acrivia, care nu cunosc istoria bisericeasca, care nu cunosc teologie, si ducandu-se in eroare de fanatismul lor, si de zelul lor, nu ii judecam pe acesti credinciosi, este datorita necunoasterii……

  1. vichentie

    De ce nu Puneti toată traducerea ?
    Sa stim si noi cine a tradus , si care este traducerea corecta

    • aghionoros

      noi am tradus doar pasajul care stiam ca e voit denigrator „tradus” de teodot

  2. ban

    O fi avut si dansul o ”ispita a citatului”, cine stie… Dupa ce a sters articolul cu Hariton de la P. Voda, zicea ca i-au sabotat blogul si i-au sters articolul; mai probabil sa-l fi inmuiat Hariton, sa-l faca mai lucid si politic corect.

  3. Ioan

    Rauvoitorul Teodot este „ajutat” de cineva care a facut sau poate este inca la facultatea de „Teologie” din Iasi.
    In textul de pe blogul lui Teodot gasim expresia folosita in cadrul orelor de curs de catre „preotul profesor doctor in teologie” Dan Sandu:
    “Şi Iisus i-a zis: Mergi şi fă şi tu asemenea … şi el ducându-se, s-a spânzurat.” (Luca 10.37+Matei 27.5).
    Dan Sandu este un mare ecumenist:
    http://www.ercis.ro/actualitate/viata.asp?id=20030116
    Este autorul cartii „Un singur Dumnezeu?”
    http://www.dansandu.ro/pdf/un-singur-dumnezeu.pdf
    Uitati ce scrie apostatul de Sandu:
    „Preocupările pentru viaţa ascetică, spiritualizarea elementelor materiale cotidiene, disciplinarea trupului, preocuparea majoră pentru o relaţie cât mai intimă cu Dumnezeu sunt evidente în Coran şi Tradiţia islamică timpurie sub forme creştine premergătoare.
    Sunt de menţionat apoi similitudini ale textelor sacre:
    „Evlavia nu stă câtuşi de puţin în a vă întoarce faţa spre răsărit sau apus. Evlavios este cel ce crede în Allah, în Ziua de Apoi, în îngeri şi cărţi şi profeţi; cel care din iubire faţă de Allah, îşi dăruieşte avutul celor săraci, orfanilor, sărmanilor, călătorilor şi celor ce cer, care-i răscumpără pe cei în robie, care respectă rugăciunea, care dă milostenii, care îşi ţine făgăduiala, care este răbdător în faţa loviturilor sorţii în vremuri grele şi vijelioase, acesta este cel drept” (Coran 2, 172); acest text este aproape o copie a textelor scripturistice de la Matei 7, 21 şi Matei 25, 35- 36: “Nu oricine îmi zice Doamne, Doamne, va intra în împărăţiacerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri. […] Căci flămând am fost şi mi-aţi dat să mănânc, însetat am fost şi
    mi-aţi dat să beau, străin am fost şi m-aţi primit, gol am fost şi m-aţi îmbrăcat, bolnav am fost şi m-aţi cercetat, în temniţă am fost şi aţi venit la Mine”. Recomandările celor două tradiţii sunt identice, doar la intervale de timp diferite. Se crede că, iniţial, Mahomed a încercat să realizeze o apropiere între monoteişti, pe care îi numeşte „poparele Cărţii”. Aceştia „trebuie să păzească poruncile din Tora, Evanghelie şi ceea ce v-a fost vouă revelat
    de Domnul vostru [….] Cei ce cred, evreii, sabeii şi creştinii, dacă nu mai cred în Dumnezeu şi în Ziua de apoi şi fac binele, nu vine asupra lor nici frică, nici întristare” (Sura 5, 72-73).
    Observăm că termenii cheie cu care operează cele două surse sunt aceiaşi: Profetul îi preia sub forma întâlnită în scrierile ascetico-mistice creştine, cu rădăcini aramaice sau siriace, limbi suficient de cunoscute în Peninsula Arabică, datorită misiunilor Bisericilor Siriacă şi Nestoriană, dar necunoscuţi limbii arabe pre-coranice.” (Pagina 102-103)
    http://www.dansandu.ro/pdf/un-singur-dumnezeu.pdf
    Pentru el Coranul este un text sacru, iar cainele de Mahomed un profet!!
    Iata cine sunt profesorii care ii formeaza pe viitorii preoti! Ei au fost cei care au predat „teologie” generatiei actuale de presbiteri. Asadar ce asteptari mai putem avea de la preotii care au avut astfel de indrumatori?
    Sa retinem ca Dan Sandu este profesor de Dogmatica!!!!
    http://teologie.uaic.ro/main/personalacademic
    http://teologie.uaic.ro/documente/cv/dan-sandu-europass-dec-2014-nou.pdf
    Mai gasim citate din scrierile „Pr. Prof. Univ. Dr. Nicolae CHIFĂR”, un alt profesor ecumenist de la facultatea de „Teologie Ortodoxa” din Iasi in articolul „Ispita citatului” de pe blogul nemonahului Teodot.
    S-a apucat gangavul Teodot sa il acuze pe Marele Sfant Teodor Studitul de schisma!!! Ce indrazneala draceasca!! Ce mandrie demonica!!
    https://monahulteodot.wordpress.com/2017/04/02/ispita-citatului-despre-omilia-dlui-mihai-silviu-chirila/
    Un studiu critic asupra celor scrise de Arhim. Vasilios Papadakis despre Sfantul Teodor Studitul gasim aici:
    https://paterikiparadosi.blogspot.ro/2015/03/blog-post_2.htm

  4. ban

    Monahul Teodot a mai zis pe blogul lui ca ”nu sunt de vina ca oamenii cer sfaturi de la mine, ce sa fac daca ei cred ca Dumnezeu le raspunde prin mine?” (cam asa zicea intr-un comment). Speram sa il fereasca Domnul de inselari, si pe noi.

    • aghionoros

      asta cred oamenii, dar problema este ca si el crede la fel… pe facebook isi spune Ilie Apostol… nu ar fi de mirare sa-l auzim ca se crede o reincarnare a Sf. Apostol Ilie

      • el

        aghionoros

        🙂 !!!

        cand va suneam ca e RATACIT si la minte ( debil) si la suflet( INSELAT) , inca de la PRIMELE articole ale lui pe blog( ca inainte nu cunosteam personajul, pt ca INDATA se simte la el putoarea de inselare) … mi-au sarit in cap sa ma paruiasca toate tantile cu fuste lungi si minte scurta sub batic ca-l „hulesc” pe „sfintisorul” teodot !

        dar acum remarc ca e si RAU !

      • el

        aghionoros

        „Ilie Apostol… nu ar fi de mirare sa-l auzim ca se crede o reincarnare a Sf. Apostol Ilie”____

        de la guru boca i se trage , ca si ala se vedea” cand Ioan Boteazatorul, cand Ilie … si zapacea prostii si gura casca cum face azi si teodot…. plin de „harul” lui zian !

        • aghionoros

          plus ca a fost yoghin prin tinerete.. e drept doar 6 luni, dar asta arata predispozitia spre inselare… i-auziti ultima minune relatata de el

          monahulteodot
          8 APRILIE 2017 LA 17:39
          Nu am invatat niciodata pe nimeni sa mearga la preoti ecumenisti si am specificat mereu asta. Pe mine d-ta ma crezi un las. Bineeee. Dar ce zici de P.Justin ? Daca ar fi fost pierzator pentru mantuire, sa se mai mearga la Petru-Voda-calugari si la Paltin-Petru-Voda-maici, unde este pomenit Mitropolitul Teofan-semnatar la Creta, oare nu ar fi arata aceasta insusi P.Justin in fel si fel de moduri ? Dar, spre mantuirea noastra, P.Justin nu este de acord cu voi. De ce, ma veti intreba ? Iata de ce : ” Am aflat in aceasta seara o noua minune a P.Justin . A fost traita de o maica de la Manastirea Paltin-Petru-Voda, pe nume M.

          Maica M. a fost o fata catolica, nascuta intr-o zona cu papistasi foarte inraiti. Parintele Justin a adus-o la Ortodoxie si a botezat-o.

          In postul Craciunului, Pr.Antim a reusit sa scoata 10 maici de la Manastirea de maici din Paltin si sa le ia la el pe Argele, la vreo cativa km departare.

          Cea care le indemna pe maici sa plece din Manastirea Paltin, ca „aici nu mai este har” era Maica Antima, cea mai infocata ucenica a Pr.Antim. In toata aceasta tulburare, Maica M. era in nedumerire. Nu stia ce sa faca si inclina si ea sa plece.

          Minunea din Postul Craciunului anul 2016 este urmatoarea:
          Atunci maica M. s-a rugat Parintelui Justin s-o lumineze, sa plece sau sa ramana. Imediat a avut un vis: i s-a aratat Parintele Justin imbracat in vesminte preotesti albe si stralucitoare, in curtea Manastirii de maici Paltin, si a luat-o de mana, ducand-o pana-n Argele – locul unde are casa P.Antim.

          Acolo a intrat cu ea de mana, in casa unde era Maica Antima. Langa Maica Antima era un calugar negru la fata, care statea cu mantia deasupra maicii, care cand a intrat P.Justin, a fugit..

          Parintele Justin i-a spus : „AICI NU ESTE HAR.” apoi a luat-o de mana si a dus-o inapoi la Manastirea Paltin, povatuind-o: „Spune-le la toate maicile, sa nu plece nici una din gradina mea.” Asa ca, TOTI CEI CARE MA JUDECATI SI MA CONSIDERATI LAS, TRADATOR SI INSELAT, DIN PRICINA CA MERG INCA LA SLUJBE LA DEAL LA CALUGARI, LUATI-VA LA LUPTA CU P.JUSTIN … DACA PUTETI. SUNT CURIOS SI EU CE VA IESI : CARE PE CARE ? Eu zic sa va cumintiti baieti, ca sa nu aveti ispite pe care sa nu le mai puteti duce.

          • el

            aghionoros

            „minuni” din padurea verde a mintilor ratacite…

            ca el ia asa ceva drept minune nu e de mirare, dar ca asemenea „elemente ” ca maica „visatoarea” care se crede demna de „semne ” si „raspunsuri prin vis” bantuie prin manastirile alea de la Petru Voda/ Paltin e jale…

            asemenea TAMPITI si rataciti la minte duc in derizoriu si pe Par. Justin si lupta antiecumenista o maimuztaresc HULIND Sfintii si Ortodoxia ca sa umble dupa „VISELE ” lor …

          • aghionoros

            exact.. pe minuni si relatari mirenesti/muieresti isi bazeaza inselatul de teodot toata aceasta aversiunea fata de p Sava, MS Chirila si nepomenitori… totul pentru a-si justifica prezenta lui la pomenitorii-prigonitori de la Petru Voda… lasitatea personala vrea sa o impuna ca linie de urmat de credinciosi, ca asa ii zice lui „Duhul Sfant”… si probabil si-a vandut si jucariile cu bile cu care vroia sa-l „linseze” pe Teofan… asta duce in derizoriu numele de ortodox si de român

          • el

            aghionoros

            „plus ca a fost yoghin prin tinerete.. e drept doar 6 luni, dar asta arata predispozitia spre inselare…”____ Corect!

            dar dupa faza yoga A FOST REMIRUNS?

            daca NU ,atunci sa stim de und eii vine NEBUNIA, CADEREA IN INSELARE/INCHINAREA LA DIAVOL( yoga) este APOSTAZIE si celui botezat ortodox, de se va intoarce inapoi la Ortidoxie din RATACIREA lui (yoga) TREBUIE sa i se repete Mirungerea.

            asa a facut si neica Virgiliu Gheorge Vlaescu aka Virgiliu Gheorghe conferintzomanul hatha-yoga si radiestezie… si FARA Miruungere „s-a intors” la Ortodoxie… si URMARILE/SECHELELE se vad si azi… si cele ce vor urma sunt si mai INFRICOSATOARE ( de NU se pocaisesc si se mirung) …

            vezi si cazul danion vasile…

          • aghionoros

            de asta nu mai stiam, dar mai mult ca sigur nu a fost remiruns

  5. Carp

    Din pacate se adeveresc suspiciunile de instabilitate psihica la monahul Teodot. Din lungi observatii si confirmari a unor cunoscatori ai acestor tulburari psihice, se conclude ca intr-adevar aceasta boala se activeaza primavara devreme cand „da mugurul” si toamna tarziu cand „cade frunza”. Nu este singurul subiect asupra caruia s-au facut indelungi observatii. Mai sunt si altii care au reactii identice, chiar mai grave si a necesitat internarea la centru de boli mentale, gen spitalul Socola. Imi pare foarte rau pentru monahul Teodot, il cunosc personal, dar prieteneste il sfatuiesc sa caute de urgenta tratament pentru a nu se agrava. Doamne ajuta!

  6. Lucian Pop

    Faceți-mă și pe mine să-nțeleg. Voi chiar nu credeți în minuni?

    • aghionoros

      traim in veacul inselarilor, cand se vor face multe false minuni, mai ales prin tehnologie… e mai sanatos sa nu credem in minuni, caci minunile sunt pentru necredinciosi ca sa-i faca sa creada si sa vina in Biserica
      ce te faci daca iti apare un inger in fata? stiind ca diavolul poate lua si chip de inger… cea mai mare minune se petrece la fiecare Sf. Liturghie Ortodoxă cand paine si vinul se prefac in Trupul si Sangele lui Hristos.. deci ce mai vrei alte minuni mai mici?
      iar ce baiguie teodot numai minuni nu sunt… de-acum orice vis e o minune? chiar de iti apare un sfant in vis sau chiar daca iti raspunde la o nedumerire… nu ai de unde sa stii ca asa e bine, intrucat poate fi si autosugestie, un gand cu care te-ai culcat si care ti-e mai favorabil… o regula a viselor de la Dumnezeu este ca acestea sa se repete de mai multe ori, cand e clar ca Domnul vrea sa-ti transmita ceva pe aceasta cale
      antihrist prin „minuni” va insela cat mai multi oameni!

      http://ortodoxinfo.ro/2011/07/27/12atentie-la-vise-multe-sunt-de-la-draci/

    • guti flo

      Lucian Pop
      nu minunea te mantuieste…ci dreapta credinta….cineva spunea dintre coment..nu mai stiu exact cine ..daca am vazut la sf Ioan Botezatorul vreo minune?! …si cu toate acestea, este cel mai mare om nascut din femeie….dovada clara ca nu minunea mantuieste…ci dreapta credinta!

  7. aghionoros

    am aflat si cum a tradus omul lui Teodot cuvintele zelot si fanatic.. ca el ne recomanda sa deducem dupa ureche ca p Zisis pronunta aceste cuvinte…asa face el teologie si marturisire: dupa ureche… insa veti vedea ca p Zisis nu le face la adresa monahilor athoniti

    la minutul 10: 43 p Zisis spune asa: anumiti credinicosi care nu cunosc ca in Biserica se aplica si iconomia si acrivia, care nu cunosc istoria bisericeasca, care nu cunosc teologie, si ducandu-se in eroare de fanatismul lor, si de zelul lor, nu ii judecam pe acesti credinciosi, este datorita necunoasterii……

    • el

      aghionoros

      ” anumiti credinicosi care nu cunosc ca in Biserica se aplica si iconomia si acrivia, care nu cunosc istoria bisericeasca, care nu cunosc teologie, si ducandu-se in eroare de fanatismul lor, si de zelul lor, nu ii judecam pe acesti credinciosi, este datorita necunoasterii……”____ lasa ca e maretz „cunoscator” el care TRIMITE PROSTII la pomenitorii de eretic pe motiv ca ..sunt PROSTI ! … aferim „ortodoxie” dupa Sf Parinti la P. Zisis…. o a cotita mai abitir ca la ploiesti… greceste ce mai 🙂 ! .. uite-o nu e… stai sa vezi ca e cu talc… adica sa se duca…da de fapt sa nu se duca… pai ce hal de teologie e asta? HAOS !

      ce limpede spun Sf parinti toate , ce claa e Omila lui Gheron Sava… Zisis e ALUNECOS… uite-o nu e !… ba asa , ba pe dos … e „cu iconomie” ( de la el doar , ca Sfintii NU dau „iconomie” la Dogma !)

    • Ioana

      sa faca bine ca niciun ageamiu de teologar 🙂 sa nu mai trimita prostii la pomenitori de eretici

      Sfântul Teodor Studitul, Sfântul, Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Efrem Sirul NU AU LĂSAT LOC DE „ICONOMII” DIN BURTĂ !

      Iată ce spune Sfântul Teoodor despre cei CARE POMENESC ERETIC… nici o iconomie cu acela, cel mult daca e fricos de preot si vrea in viitor sa intrerupa pomenirea, cel mult sa binecuvanteze bucatele….

      – „dacă [preotul] POMENEȘTE VREUN episcop ERETIC, chiar dacă [preotul] are viețuire fericită, , chiar dacă e ortodox, ________TREBUIE SĂ NE ÎNDEPĂRTĂM DE LA DUMNEZEIASCA ÎMPĂRTĂȘANIE__ ! ; dar când e vorba de masa de obște — de vreme ce doar [acolo la liturghie], din frică, îl pomenește [pe episcopul eretic] —, ar putea fi acceptat [acel preot] să binecuvinteze și să cânte cu noi, dar numai dacă nu a slujit, nici nu a avut conștient părtășie nici cu eretic, nici cu episcopul său, nici cu vreun altul [de acest fel].

      DACĂ CINEVA MĂNÂNCĂ ÎN CHIP NEPĂSĂTOR CU CEL CE A BINECUVÂNTAT ADULTERUL, SAU CU ALT ERETIC, să ne păzim să NU mâncăm împreună cu unii ca aceștia, chiar dacă ei FĂȚĂRĂSC ORTODOXIA. Căci nu păzesc poruncă Apostolului, care zice nici să mâncăm cu unii ca aceștia (cf. I Cor. 5, 11). Dar nu trebuie mai mult iscodit și cercetat dacă cineva a mâncat cu cel care a mâncat împreună cu un eretic și altul cu acesta, căci atunci, dacă mergem așa cu înlănțuirea, trebuie să ne despărțim de toți. …

      Iar de la cel cu care nu mâncăm, nici darul nu trebuie primit, dacă, învățat o dată sau de două ori, el rămâne indiferent și nu se lasă înduplecat de noi. Nu știu decât că de la paznicii de temniță [darurile] se primesc nu ca binecuvântări, ci ca trebuințe [necesități] sau din pricina iconomiei. Iar [darurile] de la ceilalți care aleargă să mănânce cu ereticii în chip nepăsător nu știu să se primească și să se mănânce împreună cu ei decât în vreo situație anume. Dar a da unora ca aceștia și temnicerilor mâncare și băutură nu trebuie judecat, căci oricărui om trebuie să-i dăm.

      În biserica domnului Grigora, fiul nostru, nu îndrăznesc a spune să liturghisească preotul nostru, pentru că a fost sfințită după sinodul adulter și a fost consacrată prin [ordinul] celui dintâi adulterin de către cineva care slujește și a slujit împreună cu cel ce a săvârșit căsătoria adulteră.”

      (DAR IN NICI UN CAZ sa i se permita asta – binecuvantarea bucatelor – unui VICLEAN SI FATARNIC SI SLUJITOR SI PETRECATOR CU ERETICI INACRITI SI SCUIPAND VENIN IMPOTRIVA PREOTILOR DREPTI CARE AU INTRERUPT POMENIREA – si de-astia veninosii sant cativa ciorchini, ii stim noi prea bine pe acesti fatarnici…! aici in ro… )

      • el

        Ioana

        Saptamana biecuvantata soro!
        Dumnezeu sa aibe grija de tine, sa-ti daruiasca frumusetea Maicii Sale si bucuria Invierii totdeauna!

      • Ioana

        el
        Doamne ajuta!
        Saptamana si seara binecuvantata!

        https://www.youtube.com/results?search_query=corul+athos

        „In Sfanta si Marea Luni, la denie, este pomenit Iosif cel preafrumos, patriarhul din Vechiul Testament in care Biserica vede o preinchipuire a lui Hristos. Acesta fusese vandut de fratii sai pe 30 de arginti. Iosif iesise viu din groapa unde il azvarlisera fratii lui, ajunsese stapanul Egiptului si salvase poporul de foamete, sfarsind prin a-i ierta pe toti pentru raul pe care i-l facusera.

        Tot in timpul deniei de luni se face pomenirea smochinului neroditor, care s-a uscat blestemat fiind de Domnul. Smochinul inchipuie pomul pacatului si secatuirea Legii celei vechi. Dumnezeu cere de aici inainte roada Legii celei noi, a harului venit prin Iisus Hristos.”

        „Usile pocaintei deschide-mi, Datatorule de Viata, ca maneca duhul meu la biserica Ta cea sfanta, purtand locas al trupului cu totul spurcat. Ci, ca un indurat, curateste-l pe el, cu mila milostivirii Tale!”

  8. La Baia mare cântece ,dansuri joc și. Voie buna , la catedrala episcopală din Baia mare, chiar azi in ziua de Florii https://ziarmm.ro/inedit-paula-seling-alaturi-de-ansamblul-transilvania-intr-un-concert-de-pricesne/

    • Pr. Evghenie

      Din acest articol nu reiese ca se organizeaza dansuri, cantece si joc, ci doar concert de pricesne la subsolul catedralei.

  9. Lucian Pop

    Deci, visele tâlcuite de profetul Daniel de la Cine au fost?

    • aghionoros

      tu crezi ca lui teodot sau visatorilor lui le vorbeste Dumnezeu prin vise?

    • el

      Lucian Pop

      nu cumva muierusca aia putina de minte, visatoarea ametita de draci care se crede cu obraznicie VREDNICA sa primeasca raspusnuri DIRECT de la Dumnezeu ar fi EGALA in virtuti cu Proorocul Daniel care a fost JUDECTOR in Israel pe cand era pruc de 3 ani( vezi Istoria Susanei in Sf Scriptura) …

      baaa voi daca ati citi mai mult Scriptura si Scrierile Sf Parinti NU ati mai umbla capiati dupa INSELATI ca boca si teodot &gasca de visatori purtatide draci prin coclauri. Dra voi nici Dogma nici Sfinti NU urmati , inati le IGNORATI ca sa umblati dupa smintelilor dulci sufletelor voastra bolnave.

      voua va plac BASMELE; BASMELE lui boca, ale lui teodot si alti de teapa asta … urmeaza GLORIOS ale lui antricrist si pe alea LA FEL de FARA MINTE le veti urma C SETE si ORBESTE, caci daca voi VADIT NU ati fost in stare sa discerneti acum INSELAREA mica , atunci ( cu anticrist) cu atat mai putin.

      baaa voua va e dat sfatul Sfintilor: NU CREDETI viselor voastre de oameni ORBI si PACATOSI . dar nici pe ala nu va place sa-l urmati, ca va credeti gata „sfinti „, DEASUPRA Sfintilor si mai destepti si mai curati/sfinti ca ei ca sa urmati dupa mintea voastra BATJOCORITA de draci.

      teodot daca nu se potoleste o sa sfarseasca la psihiatrie!… ar fi singura lui sansa, ca INSELATII sfrasesc in iad

      • vichentie

        El
        Sa stii ca profetul Daniel a talcuit visele pe care le-a avut un păgân , adică lui Nabucodonosor, căruia a binevoit Dumnezeu să i se descopere , rezultatul? Faptul ca paganul a început să slăvească pe adevăratul Dumnezeu,
        Citeste la Daniel cap lll
        Cu atât mai mult se descoperă Hristos celor cu inima curată

        • el

          vichentie

          unui PAGAN i-a arata Dumnezeu SOARTA OMENIRII, iar asta e EXCEPTIONAL… si paganul era Imparatul celui mai mare Imperiu al vremii de care depindea si poporul ALES ajuns ROB lui …

          nu cumva muierusca ta e vreo „imparateasa” de care depinde soarta ORTODOXIEI si a omenirii a Nabucodonosor si NU stiu eu?

          amice vezi-ti lungul nasului, PAZESTE SFATUL Sfintilor , vezi-ti masura MARUNTA /INSELATA si NU TE CREDE DEASUPRA Dogmei si a Sfintilor sa ai „exceptii” ca tanti muierusica fara minte … ca altfel sfarsesti ca ea… cu vedenii si vise… in loc de Dreapta Credinta.

          tu ai auzit de SF Ignatie Briancianinov? dar de Sfintii Filocalici?

          CARE dintre ei au luat de bune „visele ” si „vedeniile” oricarei muieruste care NU e capabila sa distinga stanga de dreapta ei, si care au LASAT Dogma( cum a facut ea ) ca sa UMBLE dupa VISE si VEDENII???

          ma tem ca ai si tu o constiinta calugareasca INSELATA si traiesti prin vis in ILUZIA mintii tale calauzite de dracii vedeniilor !

          e conforma „vedenia” muierustei cu Dogma? sau asa vrei tu sa crezi?

          baaaa… e GREA MANTUIREA si PUTINI o afla !
          … iar Romania are o HOARDA de INSELATI ca popi, episcopi si calugari SMINTITI !

          si acum lasa-ma ca am si altele mai bune de facut decat sa stau de vorba cu de alde tine RATACITI si INCREZUTI in vise vedeniile prorii si in INSELARI/ EREZII … nu cumva ai baut si tu apa din baltoaca in care baltea hoitul lui boca de te-ai „iIluminat” ?

  10. ban

    Are dreptate Lucica pop. Visele proorocului Daniel sigur nu au fost de la m. Teodot.

  11. vichentie

    El
    Vezi ca defăimi chipul ingeresc, ,,muierusca aceea ușoară la minte ,, face parte din tagma monahilor.Si oricine ar fi , sa stii asa pentru sufletul tău , ca nu iti face bine a defăima , vădește starea ta sufletească roagă-te mai mult frate ca sa te poti apropia de Hristos , si fa o rugăciune în plus si pentru maica sa o lumineze bunul Dumnezeu

    • el

      vichentie

      nu ORICINE face parte din cinul calugaresc se aseamana cu ingerii… si cinul asta mai mult GUNOI produce decat Sfinti , vezi ce spun Sfintii nu eu !

      si daca tanti muierusca visatoarea NU TINE CONT de SFATUL Sfintilor care ne invata da FUGIM de vise si vedenii insemana ca e vreo „iluminata” nu?
      asa ca eu NU defaimez de-a valma INUL, CRITOC o INSELAT acre FACE DE RRUSINE cinul laudat de tine.
      „ca NU tot cel ce-mi zice Doamne Doamne se va mantui, ci cel ce face VOIA Tatalui Cerresc”… si VOIA Lui Dumnezeu este PAZIREA Poruncilor intru DREAPTA CREDINTA !

      „caci acela este cel ce ma iubeste cine PAZESTE Porunicle Mele”… si muierusca ta FARA minte viseaza „vedenii” si IGNORA Sfatul SFINTILOR … a e MAI PRESUS de Sfinti !

      heei amice vichentie … multi chemati PUTINI alesi !

  12. vichentie

    El
    Oricum ar fi nu se cade a defăima mai ales ca nici nu cunoaștem acea persoana , toată defăimarea ni se adaugă noua ca păcat si secatuieste sufletul de virtute.
    Nu toti se aseamănă , dar fericit este acela care îi privește pe toti ca pe copii săi si îi doare sufletul pentru ei

    • Lucian Pop

      vichentie

      ,,el” se crede ,,portavocea Duhului Sfânt”. Nu are pic de smerenie în afirmații. Știm din Biblie și din Sfinții Părinți că multe Adevăruri de Credință au fost descoperite de Dumnezeu prin vise Aleșilor Săi. Într-adevăr că multe vise și ,,descoperiri” sunt de la diavol, de aceea trebuie să cercetăm visele (duhurile) cu multă atenție, ,,să le ispitim” ca să vedem de la cine sunt, dar asta nu înseamnă că toate ar fi de la diavol. ,,el” trebuie să se smerească pentru că altfel nu îl văd bine!
      Apropo ,,el”, eu știu că monahii și monahiile sunt ,,Sarea pământului”. Tu ce știi?

      • guti flo

        Lasati visele deoparte…noi de abia deslusim albul de negru ..si mai vb de vise??dreapta credinta trebuie pazita.. si cu ajutorul lui Dumnezeu poate vei avea parte de ce spune Ava Ishirion
        „noi am lucrat poruncile lui Dumnezeu. Si iarasi intreband a zis: cei de dupa noi ce vor face oare? Si a zis: vor face numai pe jumatate din cat am lucrat noi. Dar cei de dupa dansii ce vor face? Si a zis: neamul acela nu va putea face nimic; ci le va veni ispita si cei care se vor afla incercati in vremea aceea vor fi mai mari decat noi si decat parintii nostri” ….visul care te deviaza de la dreapta credinta este egal cu zero!! Chiar si visul adevarat daca il refuzi..esti de laudat..ne spun sf parinti..asta inseamna ca esti treaz…cu bagare de seama!
        Atentie mare la dreapta credinta..si nu la vise!

    • guti flo

      vichentie
      Nu cunoastem persoana…dar cunoastem ce gandeste….daca gandirea este stramba…este bine de evitat..si atentionat cu un dus rece…daca nu intelege de vb buna! discutiile astea nu sutnt de ieri..alaltaieri!
      iti secatuieste sufletul numai daca prin propria mustrare..iti hranesti patimile…si chipurile crezi ca daca iti darami propria casa…i-o zidesti altuia! (sf parinti) …asta e dovada ca iti pasa de copii tai…sa ii atentionezi cand este un pericol iminent.. ” Toiagul si nuiaua Ta ma mangaie”. (ps 23)

    • el

      vichentie

      „Oricum ar fi nu se cade a defăima mai ales ca nici nu cunoaștem acea persoana , toată defăimarea ni se adaugă noua ca păcat si secatuieste sufletul de virtute.”___ omule ARATAREA EREZIEI si INSELARII NU se numeste defaimare, ci „cerceterea duhurilor” ( vezi Ep 1 a S f Ioan Evanghelistul) si TOTI suntem DATORI sa o practicam… daca vrem sa ne mantuim, iar NU sa umblam dupa DIAVOL !

      se VEDE ca tu ai o parare DIFERITA fata de Sf Ioan Evanghelistul si de Biserica…

      omule MA INGROZESC citidu-va sa constat ABISUL CADERII din beserica.BOR.APOSTATA.srl !!!… vrei sa ma alsi si pe mine sa am un Prazinc linistit?

      ..din cauza GROZAVIILOR pe care le constatcitesc la voi „practicatii” si „dreptii” in fecare zi despre APOSTAZIA besericii.bor.srl am ajuns sa vorbesc cum vorbesc…

      SUNT INGROZIT omule !!!… Hristos imi este MARTOR acum si la Judecata !

      … si voi sunteti INCONSTIENTI TEMBELILOR fericiti si ORBI despre ABISUL CADERII in care ZACE a voastra beserica.APOSTATA.BOR.srl!

  13. Lucian Pop

    Dar de visul Patriarhului Iacob ce spuneți?

    Credinţa patriarhului Iacob se manifestă în două episoade emblematice. Primul este visul lui Iacob descris în Gen 28. Patriarhul pleacă de la Beer-Şeba, părăsind astfel ţara, şi se îndreaptă către Haran pentru a-şi căuta acolo o soţie. Ajuns la hotarul ţării, în timpul nopţii, acesta are privilegiul unei apariţii cutremurătoare a lui Dumnezeu. În vis, patriarhul vede o scară care pornea de la pământ şi făcea legătura cu cerul. În mod curios, îngerii urcau – ceea ce înseamnă că locuiau pe pământ – şi coborau de pe acea scară. Pe lângă acest semn, se face auzit şi glasul Domnului care îi făgăduieşte patriarhului acea ţară unde se afla şi îi promite că va fi tatăl unui popor numeros. Iacob a crezut, credinţă exprimată printr-o teamă reverenţială. Ca semn al credinţei, a dat acelui loc al revelaţiei numele de „casa lui Dumnezeu” şi „poarta cerului”.
    Al doilea episod în care se arată credinţa lui Iacob este lupta de la fluviul Iabok. Scena este localizată tot la hotarul ţării şi se desfăşoară tot în timpul nopţii. După ce patriarhul se luptă până în zori cu trimisul misterios al lui Dumnezeu, spre final cere binecuvântarea divină şi revelarea numelui trimisului. Credinţa lui Iacob se demonstrează a fi una îndrăzneaţă şi perseverentă, acesta luptând toată noaptea pentru a obţine victoria. E o credinţă plină de curaj, deoarece aproape îl obligă pe Domnul să îi acorde binecuvântarea.

  14. Lucian Pop

    În iconografia bizantină Iacov este reprezentat în mai multe ipostaze. Iacov apare înfăţişat visând la o scară rezemată de nori, pe care îngerii lui Dumnezeu se urcau şi se coborau din cer. Apoi, Iacov este prezentat în „Erminie“ binecuvântându-i pe cei 12 fii ai săi, care stau îngenunchiaţi înaintea lui.
    Patriarhul Iacov este reprezentat şi într-una din icoanele care o înfăţişează pe Maica Domnului, cea pe care „de demult proorocii au vestit-o…“: „Patriarhul Iacov, ţinând o scară, spune (vorbe ce sunt reprezentate pe o hârtie): ,,Eu în vis scară te-am văzut pe tine (Fecioară), de la pământ ajungând până la dumnezeiescul cer”.

    • guti flo

      Lucian Pop
      Intelege omule ca nu mai este nimeni in zilele noastre ca Patriahul Iacov !….

  15. vichentie

    El
    Avem marturii ca Dumnezeu asculta Si rugăciunea celui mai păcătos monah , asa ca roagă-te ca sa te învrednicească bunul Dumnezeu să ai parte de rugăciunile monahilor , de bine , de rău , rugăciunea lor mai tine lumea

    • aghionoros

      Eu stiam ca Sf. Liturghie mai tine lumea

      • el

        aghionoros

        asa este!
        numai ca prin POMENIREA DE ERETIC se fac „liturghiile ” GLOATEI HULA si URACIUNE iniantea Lui Dumnezeu.

        de acum S-A IMPUTINAT DRASTIC numarul de Litughii CURATE in lume si de aia sa avdem CAT MAI POT ele sa tina lumea care se ingreuneaza din ce in ce mai mult cu rele….
        au avut grija de SPURCAREA Liturghiilor „dragii episcopari” pusi de DIAVOL sa „conduca” glorios beserca.srl la IAD !.. si popologii incurcati la minte care trimit poporul cu „teologie subtzire si echilibrata” … la ERETICI si RAMANEREA IN COMUNIUNE cu EREZIA !

    • el

      vichentie

      cnd or fi monahii LUMNINA murenilor voi cauta rugaciunie lor, si DOAR ale celor care se arata asa.
      pentru restul ia cerceteazatu atent manastirile din Romanica : HOARDE de spalati pe creieri, IGNORANTI in materie de Dogma, lagare de indocrinare dupa noua „ortidoxie” politic corecta, cap-uri cu GLAOTE de ORBI OBEDIENTI fata de ERETICII lor „intaistatori” care pupa laba epsicoparilor ERETICI si se furajeaza „duhovniceste” cu „sfintenii” de la popii POMENITORI DE ERETICI!!!… asta e MAJORITATEA cinului monahal atat de laudat de tine din Romania… tocmai ei care AU LEPADAT lumea ca sa umble dupa Hristos, umbla dupa DIAVOLII INSELARII/EREZIEI!

      daca astia de care spun mai sus din cap-urile romanesti care sunt GLOATA GROASA a monahismului romanesc sunt „lumina mirenilor ” la tine, merci NU AM NEVOIE de pomenirile lor ! si nici NU PRIMESC slujbe de la ERETICI !

    • guti flo

      Nu si daca are cugetare gresita!

  16. vichentie

    Aghionoros

    Iartă-mă, Si ti se pare ca ei nu fac Sf. Liturghie ?
    Când mă refeream la rugăciune , automat intra cele sapte laude + Sf. Liturghie

    • aghionoros

      ba da, calugarii si preotii calugari savarsesc rugaciuni si Sf. Liturghii, dar unii sunt doar umerase de haine negre

    • el

      vichentica

      rugaciunile INSELATILOR si Liturghiile POMENITORILOR de ERETUCI sunt URCIUNEA inaintea Lui Dumnezeu!

      mai bine ai grija si vegheza la ACRIVIA Ortodoxiei tale ca de nu GUNOI si HULA aduceti voi monahii INCREZUITI si ERETICI/INSELATI inaintea Lui Dumnezeu si… VAI de partea voastra in vesnicie !

      .ps. Merci de sfat 🙂 … si ca sa nu suferi de grija si „dragostea” ta pentru mine iata iti spun ca sunt MONAHI SFINTITI si cu ORTODOXAI DIAMANT care ma pomenesc, pe tine CINE te pomenesc? pomenitorii de ERETICI cumva? daca da…. vai si amar de tine.

      fratioare matura in batatura ta cu atentie mai intai , ca nu se stie ce gasesti pe acolo… si cand TE VA TRIMITE Hristos sa dai invatari altora sa o faci, dar IN DREAPTA Credinta .

      PS: si daca esti asa de HUOrtodox si invatat, da sfat TEMBELULUI Lucian Pop un INSELAT bocait cu mintea BEZNA care, desi i s-a explicat LIMPEDE, NU PRICEPE ca Sfintii despre ale caror vise vorbeste el NU SUNT TOT UN A cu PROASTA aia de maica cu mintea ratacita de demoni. ok?
      Imi promiti ca il lamuresti pe fratiorul tau scump Lucian Pop daca esti atat de „grijuliu fata de mantuirea altuia” si „iubitor de frati” cum te arati fata de mine si cauti tu sa-i ajuti sa se lumineze? asa ca daca e mana dorul de „inavatorie” si de „sfatuit” vezi ca ai ce face , icepe cu INSELATII si PROPOVADUITORII de INSELARI care SE CAAUZESC/ UMBLA dupa vise si vedenii de muieruste slabe de minte !!!

  17. aghionoros

    dar acuzele mincinoase ale lui teodot le vedeti? sau luati totul de bun de la el? el e cel care a scos sabia din teaca, lovind pe nepomenitori, doar ca sa-si justifice prezenta lui la slujbele unde este pomenit teofan savu. Tot ce face pe blogul sau, apropo infiintat de mine, este doar in scopt personal, egoist! El este istericul care urla dupa Creta si mereu este cu exagerari, acum se pare ca cineva l-a „potolit”… dar nu va rezista mult, o sa vedeti.

  18. Sandel

    El
    Subscriu intru totul la toate comentariile tale postate aici.
    Daca ar mai fi fost monahi sau monahii adevarati prin manastiri altfel era si lupta contra ecumenismului. Sau poate nici nu se ajungea aici.
    Dar nu, e mai bine la caldurica cu mancarica buna, bauturica din belsug si somnic asemenea(sa nu mai zicem si de altele muuuuult mai grave). A se vedea ce lux este prin manastirile de protocol si ce bucate alese se servesc prin staretii. Ce tot atata lupta duhovniceasca?!
    Doar se poate face „Teologie” si la un pahar cu tigara in gura. Ce daca haina e neagra si barba pana la brau.
    Seminariile si facultatile de teologie sunt adevarate „oaze”. De ateism bineinteles. Cu fii de popi care, nu numai ca nu cred, dar isimai bat si joc de cele sfinte.
    De aia suntem unde suntem.

    • el

      Sandel

      multumesc frate! sunt atat de necajit zlele astea …
      Dau SLAVA Lui Dumnezeu sa aud/citesc ca mai sunt si oameni ca tine, altfel sunt NENOROCIT de suparare !…

      frate sunt INGROZIT de CADEREA besericii.APOSTATA.bor.SRL.
      si eu am fost botezat odinoara in acesta Biserica care azi e O HULA si o RUNIA /RUSINE !… NU mai apartin de aceasta CAZATURA , Dumnezeu STIE ca NU din alte motive decat de GROAZA CADERII /EREZIEI GENERALIZATE/ INSELARII CUMPLITE pe care le vad acolo!

      Dumnezeu sa te mantuiasca frate ! Sa ma pomenesti i pe mine pacatosul la Hristos !

  19. Lucian Pop

    el

    Tu ai impresia că Biserica stă în tine și în d-alde Sandel? Ai cui ,,prooroci” sunteți voi de îndrăzniți să insultați pe toți cei care nu sunt de acord cu voi și cu ideile voastre îndoielnice? Voi credeți că Biserica stă doar în voi? De ce nu vă vedeți lungul nasului, sau e prea lung? Cine v-a pus pe voi ,,învățători” de popoare? Cel care propovăduiește Adevărul trebuie obligatoriu să aibă binecuvântare de la cineva abilitat! Voi de la cine aveți? Voi mergeți în iad și vreți să-i trageți și pe ceilalți după voi? Sunteți ceva ,,guru”, ceva ,,entități superioare”, de vă considerați pe voi a fi deținătorii Adevărului Absolut?
    Dați-mi exemplul vreunui sfânt care să fie plin de mândria satanică a propriei personalități! Unde vă este smerenia, care se cere în primul rând unui creștin?

    • el

      lucian Pop

      bai APOSTATULE INSELAT ORB si PROST crezi ca de´alde tine am eu sa dau socoteala INDRACITULE !
      judeca-te pe tine RATACITULE ca NU MA CUNOSTI, NU STII ce duhovnic/calauzire duhovniceasca am … dar tu VADIT TRANACANESTI NON STOP EREZII/ INSELARI si SPURACACIUNI pe unde apuci, ca RAGE DIAVOLUL ala din tine si te trimite sa lasi CACAREZE peste tot SPURCATULE !

      EREZIA si INSELAREA ta sunt VADITE smintitule !
      ORB fiind te obraznicesti sa schelalaii ca un caine SPURCAT de EREZIE la altii pe care NU ESTI capabil sa-i intelegi asa cum si Dorma o IGNORi si pe Dumnezeu IL HULESTI!

      baaa… rugaciunea voastra e URACIUNE la Dumnezeu SPURCATILOR inselati eretici si APOSTATI !

      mars de aici LEPADATULE !
      pentru GUNAOIE ca tine se economseste invataura si mustrarea, voi care pe Hristos IL HULITI si Sfintii/Dogma DEFAIMATI … ca sa umblati dupa mintea voastra INDRACITILOR!

      NU AM PARTASIE cu GUNOAIE ca tine si nici frati NU va socotesc !

    • el

      lucica pop

      nu mai omule, Slava Domnului ca Biserica nu sta numai in noi, dar tu SIGUR NU faci parte din Biserica caci esti INSELAT si ERETIC.
      si ai face bine sa ai grija de tine si sa lasi grja altora… vorba aceea cainele vagabond moare de drum lung si prostul de grija altuia !
      raneste in batatura ta ca e PUTRED mortul tau !

    • Sandel

      Lucian Pop

      Dar cine ti-a dat tie impresia ca Biserica sta in mine sau ca sunt „invatator de popoare” sau guru? Ca eu in nici un caz.
      Tu, orbit de furie, nu intelegi ceea ce citesti.
      Eu relatam PURUL ADEVAR care este azi in Biserica din Romania.
      Ceea ce am scris mai sus sunt lucruri traite, vazute sau auzite de mine. Nu am niciun interes sa mint, sa dezbin sau sa smintesc.
      DAR SITUATIA E JAAAAALLNNNICCCA. IRECUPERABILA.
      Lucica-Lucica- tare mai esti orb. Intr-atat de orb incat nu vezi ca ROMANIA este in mocirla in care este si cu buna stiinta si acceptul mai marilor Bisericii.
      Asa ca fugi cat mai ai timp!

  20. evtodiev

    off topic:
    Un frumos monolog pe tema „De ce nu simțim Paștele” al părintelui Andrei Lemeshonok, duhovnicul Mănăstirii de maici Sfânta Elisabeta din Minsk – Belarus.

    • ban

      Poate pt ca dam citate din ”ortodoxul P. Chiril al Havanei?

    • el

      evdotiev

      in Biserica NU exista monolguri si circoteca afectata ca la popa asta actoras zambaretz, in Biserica monologul este PLANSUL TAINIC al sufletului inaintea Ziditorului sau, si Sf Parinti NU ne-au lasat teatrul ca manifestare a „duhovniciei”

      … voi faceti TEATRU IEFTIN cu duhovnicia !
      JALNIC !

      • guti flo

        Gigi
        intre a judeca si a spune adevarul este cale f lunga………. a judeca inseamna sa te osandesti….iar a spune adevarul, inseamna iti pasa de cel de langa tine. Umilinta se dobandeste prin citit..rugaciune si insingurare, ne spun sfintii parinti..iar nu la televizor cu orchestratie din flaut, orga si toate cele!….chiar daca pr din video zice bine….te alegi doar cu o vizionare tv..si cu o impresie ca ai inteles ceva….
        daca sfintii parinti spun asta..inseamna ca asa este!…fa experienta asta si dupa aceea ai sa intelegi ce a vrut sa spuna „el” in coment de mai sus.
        „El” nu a facut decat sa spuna adevarul….a citi si a te ruga in liniste..fara tv…fara teatru…este un lucru mult mai profund, pe care nu il intelegi decat daca il practici.
        De ce te impotrivesti fara sa iti dai seama..si nu vrei sa afle si ceilalti despre asta?….poate este cineva si vrea sa inteleaga acest lucru!
        Nimeni nu vrea sa judece pe altul…mai ales in perioada asta….e bine sa fim atenti la esenta msg-ului si nu la altceva…cine vrea sa inteleaga ..intelege si daca ii se vb mai”dur”…si nu asteapta poezi….sau sa ii cante lautarii ca introducere.

  21. guti flo

    hunedoreanul
    Voi nu puteti sa vb de Dumnezeu fara sa aduceti in discutie pe A B? Voi chiar credeti ca in AB sta mantuirea? Ce este in capul vostru?? Voi nu va dati seama ca ati ajuns ca si teleghidatii? La trei cuvinte ale voastre ..AB!…iarasi dupa cateva cuvinte AB! Cu ce suntem noi datori sa va ascultam devierile voastre?! vorbeste omule de Maica Domnului…de sfantul Ioan Botezatorul….ai atatia sfinti care sa-ti ” alegi”!!…cum de ati ales un om controversat..care nu poate face diferenta intre sfintii ortodocsi si „cei” catolici? Lasati-ne cu „minunile” voastre de la prislop ! Ce este atat de greu sa intelegeti ca nu minunea te mantuieste…ci dreapta credinta!
    Sf Ioan Botezatorul nu a facut nici o minune!…si este cel mai mare dintre sfinti…pe el de ce nu il vedeti? De ce nu luati exemplu de la cel mai mare sfant…care repet..fara nici o minune este cel mai mare om nascut din femeie!?……..pt ca va plac „minunile”!…din cauza asta nu puteti vedea lucrurile clar. Asta este dovada de necredinta omule!…sa cauti minunea..il loc sa ai incredere in Dumnezeu….”care in ascuns iti va rasplati tie”. Ce le-a raspuns Mantuitorul cand au cerut semn?…..” neam viclean si desfranat cere semn. dar semn nu ii se va da”. Spun asta ca voi va concentrati cel mai tare pe partea cu „minunile de la prislop” decat pe increderea in Dumnezeu si dreapta credinta! ….Asta e primul vostru „argument”.. : ” dar voi nu vedeti cate ‘ minuni ‘ face AB ?… Tocmai ca nu vreau sa vad asta! … vreau sa vad ce a lasat in urma referitor la dreapta credinta!!….iar din pacate eu vad „sfinti catolici” desenati in biserica ortodoxa de catre AB ….despre catolici.ca sunt „aproape” fara gresala..etc…….eu asta vad..lucruri referitoare la credinta…nu la minune!

  22. Rodica

    Daca chemi in instanta pe cineva ,atunci rugaciunea TATAL NOSTRU ,ce rol are???

Scrie un comentariu

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.